Főoldal

A sorbanállás

Posta, orvosi rendelő, közért, pénztár. Hosszú sor, nagy meleg, kevés türelem. A gyerek persze nyűgös. "Uuunom! Mikor végzünk már? Strandra akarok menni! Fagyit/ csokit / a nagy mesekönyvemet akarom!" Persze ezek egyike sincs nálunk. "Most rögtön !!" - és már mindenki egyébként jólnevelt csemeténket nézi. Dühroham van kitörőben. Mit lehet tenni? - Felkészülni. Az alábbi eszköztár akkor a leghatásosabb, ha még a viharfelhők gyülekezése előtt vetjük be őket.

HírLLLevél: 

témák: 

Bárcsak végigaludhatnám az éjszakát

Ki ne sóhajtana fel így sok-sok átvirrasztott éjszaka után? Szinte minden szülő tapasztal olyan periódusokat már a születéstől fogva, amikor a baba gyakran felébred éjjel, nehezen lehet megnyugtatni, és az eredmény az, hogy a család egyik tagja sem tudja kipihenni magát. Ahhoz, hogy megoldhassuk ezt a nehézséget, értenünk kell a baba éjszakai alvási periódusait, melyek különböznek a felnőttekétől. Az elalvástól kezdve először egy éberebb periódusba kerülünk, majd mély álomba. Ezek a periódusok többször ismétlődnek a felébredésig. Átlagosan egy felnőtt a 8 óra alvásból összesen 6 órát tölt mély álomban. Ezzel szemben az újszülöttek az alvás egy kicsit több, mint 1/3-át töltik mély álomban, a többi éber alvás, illetve a kettő közötti átmenet. Ebben az átmeneti szakaszban ébred fel legkönnyebben a baba. Az alvásnak ez a szakasza többször fordul elő, és tovább tart, mint a felnőtteknél. Hogy minél nyugodtabban pihenhessünk, meg kell találnunk azt a módot és helyet, ahol mindhárman (mama, papa, baba) a legjobban érezzük magunkat. Ez ahány család, annyiféle megoldás lehet.

HírLLLevél: 

témák: 

Oldalak