Főoldal

Néhány ötlet a diszkrét szoptatáshoz

  • Szoknyához, nadrághoz vagy sorthoz viselt bő blúzok elég helyet adnak ahhoz, hogy a babát könnyen mellre lehessen tenni anélkül, hogy bármi is látszana.
  • A blúzt alulról fölfelé kezdjük el kigombolni!
  • Egy vékony takaró, vagy textilpelenka takarást nyújthat, amikor a babát mellre tesszük, vagy oldalt váltunk.
  • Kérd meg a párodat, vagy egy ismerőst, hogy elétek állva vagy takarót tartva segítsenek, amíg elhelyezkedtek!
  • Egyszerűen fordíts hátat a társaságnak, amíg a baba elkezd szopni, aztán megfelelő takarás után fordulj vissza, és élvezd a társaságot.
  • Egy vékony trikó, amit a mellnél kör formában kivágunk, és a rendes ruhánk alatt hordunk, nemcsak melegít, hanem megkönnyíti a diszkrét szoptatást is.
  • Ha melltartót hordunk, ilyen alkalmakra a méretünknél picivel nagyobbat vegyünk! Így csak fel kell húzni, és nem kell kapcsokkal bajlódni.
  • Amikor teljes nyugalomra van szükség, inkább egy öltözőt vagy hálószobát keressünk, mint egy fürdőszobát vagy mellékhelyiséget.

HírLLLevél: 

témák: 

A sorbanállás

Posta, orvosi rendelő, közért, pénztár. Hosszú sor, nagy meleg, kevés türelem. A gyerek persze nyűgös. "Uuunom! Mikor végzünk már? Strandra akarok menni! Fagyit/ csokit / a nagy mesekönyvemet akarom!" Persze ezek egyike sincs nálunk. "Most rögtön !!" - és már mindenki egyébként jólnevelt csemeténket nézi. Dühroham van kitörőben. Mit lehet tenni? - Felkészülni. Az alábbi eszköztár akkor a leghatásosabb, ha még a viharfelhők gyülekezése előtt vetjük be őket.

HírLLLevél: 

témák: 

Bárcsak végigaludhatnám az éjszakát

Ki ne sóhajtana fel így sok-sok átvirrasztott éjszaka után? Szinte minden szülő tapasztal olyan periódusokat már a születéstől fogva, amikor a baba gyakran felébred éjjel, nehezen lehet megnyugtatni, és az eredmény az, hogy a család egyik tagja sem tudja kipihenni magát. Ahhoz, hogy megoldhassuk ezt a nehézséget, értenünk kell a baba éjszakai alvási periódusait, melyek különböznek a felnőttekétől. Az elalvástól kezdve először egy éberebb periódusba kerülünk, majd mély álomba. Ezek a periódusok többször ismétlődnek a felébredésig. Átlagosan egy felnőtt a 8 óra alvásból összesen 6 órát tölt mély álomban. Ezzel szemben az újszülöttek az alvás egy kicsit több, mint 1/3-át töltik mély álomban, a többi éber alvás, illetve a kettő közötti átmenet. Ebben az átmeneti szakaszban ébred fel legkönnyebben a baba. Az alvásnak ez a szakasza többször fordul elő, és tovább tart, mint a felnőtteknél. Hogy minél nyugodtabban pihenhessünk, meg kell találnunk azt a módot és helyet, ahol mindhárman (mama, papa, baba) a legjobban érezzük magunkat. Ez ahány család, annyiféle megoldás lehet.

HírLLLevél: 

témák: 

Oldalak