Éjszakai gondoskodás

Hogyan szoktassuk le kisbabánkat az éjszakai felsírásokról

12 JÓTANÁCS AZOKHOZ A BABÁKHOZ, AKIK EGÉSZ ÉJSZAKA SZOPNI AKARNAK

A gyakori éjszakai szopás elsősorban a sok törődést igénylő babákra jellemző. Az ő szemükben a szopás olyan, mintha kedvenc éttermüket látogatnák meg. A hely atmoszférája kellemesen békés, a pincér már ismerős, az étel kitűnő, és odavannak az étterem szolgáltatásaiért. Ugyan ki haragudhatna az egész éjjel szopni akaró kicsi ínyencre? Ha mégsem vagy teljesen megbékülve a helyzettel, gondold át az itt következőket:

HírLLLevél: 

témák: 

Együttalvás a csecsemővel

A történelmi és a történelem előtti időkben a csecsemők rendszerint együtt aludtak anyjukkal, sőt az emberi történelem nagy részében az egész család együtt aludt, mert így melegebb és biztonságosabb volt. Manapság a világ legtöbb kultúrájában a csecsemők még mindig együtt alszanak édesanyjukkal legalább a gyermek első életévében (ágyban, függőágyban, matracon vagy gyékényszőnyegen) annak érdekében, hogy az éjszakai szoptatás könnyebb és kényelmesebb legyen.

HírLLLevél: 

témák: 

Nyolc tény a csecsemők alvásáról, amit minden szülőnek tudnia kell

Dr. William Sears

Annak érdekében, hogy jobban megértsd, hogyan tudod kellemesebbé tenni az elalvást és magát az alvást a magad és a gyermeked számára is, íme az alvás néhány fontos alapelve, amelyet minden új szülőnek fontos megértenie.

HírLLLevél: 

témák: 

Aludj jól, gyermekem?

Egy újdonsült kismamának a szopizás mellett valószínűleg az alvás kérdésköre az, ami a legtöbb problémát okozza. Mennyit kellene aludnia a babának, mikor fogja végre átaludni az éjszakát, mikor, hol és hogyan altassuk el a babát – legalább annyi téves és romboló hatású hiedelem kapcsolódik ezekhez a kérdésekhez, mint a tápláláshoz.

HírLLLevél: 

témák: 

Nighttime Parenting

Dr. William Sears

Az egymáshoz kapcsolódást segítő (összekötő) nevelés

A közelmúltban elterjedt detachment, szétválasztó neve­léssel szemben fedezzük fel újra az attachment, összekötő nevelést! Tekintsük úgy a babánkat, mint aki továbbra is hozzánk van kötve! A természeti népeknél jó példát láthatunk: a gyerek egész nap az anya hátán van. Már a várandósság alatt készülnünk kell erre, hogy beépüljön gondolatainkba! Figyeljünk fel az olyan kérdésekre, amelyek a szétválasztó gondolkodást sugallják, és ne engedjük megzavarni magunkat! Például: „Még szoptatsz?” - Nem nekünk kell eldönteni, mikor fejeződik be a szoptatás, a baba majd jelzi, ha kielégült erre irányuló igénye, tovább tud lépni. Ne nézzük a naptárt, nem az a fontos, mikor marad abba a szopizás, hanem hogy hogyan!

HírLLLevél: 

témák: 

Újra az együttalvásról

Még mostanában is sokan úgy vélekednek, az újszülött számára nagyon veszélyes, ha a szüleivel egy ágyban alszik. Szerintem ez nem így van. A babának minden napszakban szüksége van arra, hogy érezze a szülei által nyújtott biztonságot. Ha egy ilyen picit külön ágyba, esetleg külön szobába helyeznek éjszakára, azt gondolhatja, hogy egyedül hagyták, nem törődik vele senki és nem hallja senki, amikor kér valamit.

HírLLLevél: 

témák: 

Amikor az újszülött összetéveszti az éjszakát a nappallal

Kevés olyan dolog van, ami jobban próbára tenné a kezdő szülőket, mint félóránként ébredni éjszaka, vagy amikor a baba nem csendesedik el, csak hajnali 5-6 órakor, azután viszont békésen alszik (legfeljebb kisebb megszakításokkal) egészen délig. A lányom, Rachel a születése utáni második napon kezdte ezt el és kitartóan ragaszkodott is hozzá. Amíg a kórházban voltunk, az ottani napirend miatt nem tudtam délelőtt Rachellel aludni. Otthon már senkihez nem kellett alkalmazkodnunk, mégis, mivel anyám meglátogatott az USA-ból, a férjem pedig szabadságot vett ki, és én velük akartam lenni napközben, ezért nem aludtam. Az eredmény - hihetetlen kimerültség! Átolvastam az éjszakai gondoskodásról szóló könyveket, de alig találtam hasznosíthatót. Most, egy évi kísérletezés és további olvasmányok után, adhatok néhány ötletet azoknak, akik tanácstalanok hasonló helyzetben.

HírLLLevél: 

témák: 

Bárcsak végigaludhatnám az éjszakát

Ki ne sóhajtana fel így sok-sok átvirrasztott éjszaka után? Szinte minden szülő tapasztal olyan periódusokat már a születéstől fogva, amikor a baba gyakran felébred éjjel, nehezen lehet megnyugtatni, és az eredmény az, hogy a család egyik tagja sem tudja kipihenni magát. Ahhoz, hogy megoldhassuk ezt a nehézséget, értenünk kell a baba éjszakai alvási periódusait, melyek különböznek a felnőttekétől. Az elalvástól kezdve először egy éberebb periódusba kerülünk, majd mély álomba. Ezek a periódusok többször ismétlődnek a felébredésig. Átlagosan egy felnőtt a 8 óra alvásból összesen 6 órát tölt mély álomban. Ezzel szemben az újszülöttek az alvás egy kicsit több, mint 1/3-át töltik mély álomban, a többi éber alvás, illetve a kettő közötti átmenet. Ebben az átmeneti szakaszban ébred fel legkönnyebben a baba. Az alvásnak ez a szakasza többször fordul elő, és tovább tart, mint a felnőtteknél. Hogy minél nyugodtabban pihenhessünk, meg kell találnunk azt a módot és helyet, ahol mindhárman (mama, papa, baba) a legjobban érezzük magunkat. Ez ahány család, annyiféle megoldás lehet.

HírLLLevél: 

témák: 

Oldalak

Feliratkozás RSS - Éjszakai gondoskodás csatornájára